Gamink.lt

Sušis: sveikas ir nesveikas

  • Kaskart valgydami sušį turbūt ne tik įvertinate gardų skonį, bet ir prisimenate, kiek naudos davėte savo kūnui. Na, gerai, jei ne kaskart, tai bent jau kartais tikrai prisimenate, kad tuose ryžiuose, žuvyse ir agurkuose pilna naudingųjų omega-3 rūgščių, mineralų ir sveikų angliavandenių. Tačiau neskubėkite džiūgauti: sušyje gali būti ir pavojingų gyvsidabrio kiekių ar parazitų, be to, įvairūs vakarietiški „pagardai ir padažai“ gali pridėti kalorijų bei riebalų ir sugadinti visą sušio sveikumą. Taigi atvirai pakalbėkime apie tai, kas šiame patiekale yra vertingiausio ir ko verčiau atsisakyti.

    Rudieji ryžiai

    Pasaulio sušių virtuvėse vis dažniau tradicinius baltuosius ryžius siūloma keisti rudaisiais: juose išlieka daug medžiagų, kurios prarandamos apdirbant baltuosius ryžius — geležies, vitaminų B1 ir B3, magnio. Be to, ryžių luobelėje yra daugybė skaidulų, kurios padeda mažinti cholesterolio kiekį kraujyje.

    Nori

    Juodieji nori, į kuriuos sukame sušius, yra gaminami iš jūros dumblių, o apie jų naudą sveikatai galima prirašyti ištisus puslapius informacijos: juose yra daugybė vitaminų, mineralų (tarp jų — jodas, cinkas, kalcis, vitaminai A, E, C, K), taip pat skaidulų ir baltymų.
    reklama

    Japoninis pipirkrienis (wasabi)

    Jei mėgstate aštriai, japoninis pipirkrienis yra geriausias sušio pagardas. Ši žalia deginanti pasta patiekiama kartu su sašimiu. Japoninis pipirkrienis saugo nuo kraujo krešulių susidarymo, tačiau tai, kad jis veiksmingas gydantis slogą — tik mitas.

    Imbieras

    Štai jis tikrai padeda greičiau atsikratyti peršalimo. Marinuoti imbierai naudojami „nuvalyti gomurį“ po kiekvieno sušio gabalėlio. Japonijos mokslininkai teigia, kad imbieras gali blokuoti organizmo vėmimo refleksą — štai kodėl imbieras ir imbieriniai produktai kai kuriems labai padeda esant pagirioms. Be to, imbieras mažina cholesterolio kiekį, kraujo krešulių susidarymą.

    Skumbrė

    Iš visų žalių žuvų, kurias galima rinktis, skumbrės sašimis yra bene sveikiausias. Joje tiesiog knibžda omega-3 rūgščių. Kadangi žuvis nedidelė, vadinasi, ir gyvsidabrio joje bus mažiau. Be to, šios rūšies žuvyse labai daug baltymų ir seleno, kuris, kartu su omega-3 rūgštimis, padeda neutralizuoti laisvuosius radikalus.

    Kenksminga

    Mėlynpelekis tunas

    Tamsiai raudona mėlynpelekio tuno mėsa yra populiari sušių sudedamoji dalis, deja, tai yra viena iš kenksmingiausių sveikatai žuvų rūšių, mat joje aptinkama kenksmingų cheminių medžiagų ir daug gyvsidabrio. Negana to, ši žuvis sparčiai nyksta, nes yra intensyviai gaudoma.

    Tobiko sušis

    Tobiko sušiai gaminami iš kiaušinių — žuvies ikrų ir putpelės kiaušinių. Štai pastarieji ir yra nesveika sudedamoji dalis: kaip ir vištos kiaušiniuose juose yra daug cholesterolio ir sočiųjų rūgščių. Be to, rizikuojate užsikrėsti salmonelėmis, nes kiaušiniai valgomi žali.

    Sojos padažas

    Sojos padažas labiausiai nepageidautinas dėl to, kad jame yra didžiuliai natrio kiekiai. Besiskundžiantieji aukštu kraujospūdžiu šio padažo turėtų atsisakyti. Ir nesvarbu, kad jis gaminamas iš sojos pupelių, tačiau padaže iš tiesų nėra sojos izoflavonų, o vitaminų ir mineralų — labai mažai. Užtat natrio — sočiai. Viename šaukštelyje sojos padažo yra 1,006 miligramo natrio — beveik pusė rekomenduojamos paros normos.

Į viršųVyras.lt

Palikti komentarą