Gamink.lt

Naujienos

    • Arbata mažina cholesterolį (1)

      "Girdėjau, kad arbatą sveika gerti sergant hipertenzija? Ar tai tiesa?" Sakoma, jog geriantieji arbatą rečiau suserga širdies infarktu ir išeminiu insultu už jos negeriančius. Išgeriantiems vieną puodelį arbatos per dieną širdies infarkto rizika sumažėja 44 proc. Nustatyta, kad arbatžolėse esantys flavonoidai sumažina cholesterolio koncentraciją kraujyje. Išgeriant per dieną vieną puodelį arbatos cholesterolio kiekis kraujyje sumažėjo 6 proc., du puodelius - 12 proc., iki 7 puodelių - 19 proc. Ramūnas Rudokas, aktorius: Prie arbatos - tik medus - Kalbant apie arbatą, reikėtų priminti, jog tikroji auga tik keliose Kinijos provincijose, o visa kita, ką mes perkame parduotuvėje, net... Plačiau »

    • Kuo labiau sunokęs vaisius – tuo saldesnės bus jo sultys (0)

      Kiekvieną dieną žmonės manęs teiraujasi apie parduotuvėje perkamas sultis pakeliuose. Nepaisant to, kad jas gamina vietiniai gamintojai, bei to, kad ant pakuotės nėra nurodyta, jog į sultis buvo papildomai dėta cukraus, saldus sulčių skonis žadina nepasitikėjimą. Taip yra daugiausiai dėl 2 priežasčių: visų pirma, šie prietarai išliko nuo tų laikų, kai Lietuvoje atsirado galimybė pirkti miltelius ir iš jų patiems gamintis „sulčių gėrimą“. Antra, parduotuvėje pirktas vaisius, pavyzdžiui, apelsinas, retai kada būna toks saldus, kaip apelsinų sultys pakeliuose – labai dažnai apelsinai rūgštoki, neprinokę ar net sausi, taip pat, kaip ir vynuogės bei kiti vaisiai. Kalbant... Plačiau »

    • Pupelės – nieko daugiau, išskyrus naudą (1)

      Dauguma net nepagalvotų, kad pupelės itin naudingas ir maistingas produktas. Pupelėse gausu krakmolo ir kitų angliavandenių bei baltymų, taip pat beveik visų organizmui būtinų naudingųjų medžiagų: vitaminų C, B1, B2, B6, PP, kalio, cinko ir vario. Šiose ankštinėse daržovėse gausu sieros, kuri padeda įveikti žarnyno infekciją, reumatizmą, bronchų bei odos ligas. Daug pupelėse ir geležies. Šių daržovių dažnai įtraukiama į sergančiųjų kepenų, inkstų ligomis, diabetu mitybos racioną. Tačiau pupelių patiekalus gali valgyti ne visi. Pagyvenusiems žmonėms pupelių geriau atsisakyti, nes jos pučia pilvą. Kadangi šių daržovių sudėtyje yra purinų, jų nerekomenduojama valgyti... Plačiau »

    • Saldūs „vaistai“ (0)

      Žiemą mūsų imuninė sistema susilpnėja, tad nieko nuostabaus, kad peršalimas lipte limpa. Pastiprinti imunitetą gali ne tik aštraus skonio česnakas, bet ir saldūs „vaistai“. Bananų kremas Šakute sutrinkite 2 didelius bananus, užplikite juos stikline vandens, įpilkite 2 šaukštus klevų sirupo, įdėkite 3 gvazdikėlius. Pakaitinkite masę ant vidutinio stiprumo ugnies, bet neužvirkite. Padalinkite gautą kremą į tris dalis. Vartokite tarp valgymų. Riešutų šerbetas Sumalkite 200 g graikinių riešutų, sumaišykite juos su 100-150 g liepų medaus. Į gautą masę išspauskite po 50 g alijošiaus ir apelsino sulčių. Gerai išmaišykite. Šerbeto po šaukštelį vartokite 3-4 kartus per... Plačiau »

    • Cholesterolis – geras ir blogas (0)

      Tarp rizikos faktorių, kurie sukelia širdies ir kraujagyslių ligas, vienas svarbiausių - padidėjęs cholesterolio kiekis. Tiesa, cholesterolis yra būtinas mūsų organizmui. Jis įeina į audinių ir ląstelių sudėtį, reguliuoja ląstelių membranų skvarbą maistinėms medžiagoms ir jų skilimo produktams, sulaiko audiniuose drėgmę ir užtikrina vidinį slėgį ląstelėje. Kraujyje cholesterolis būna lipoproteinų pavidalu ir yra skirstomas į „gerąjį” ir „blogąjį”. „Gerasis” cholesterolis - didelio tankio lipoproteinai (DTL). Jis paima iš periferinių audinių cholesterolį, nuneša jį į kepenis ir neleidžia kauptis arterijų sienelėse, taip apsaugodamas nuo aterosklerozės... Plačiau »

    • Modifikuotas krakmolas (0)

      Vartotojai, prieš įsigydami maisto produktus, atidžiai išstudijuoja produkto ženklinimo etiketę. Įvertinus, kokia produkto sudėtis, ne retai ir kaloringumas, produktas perkamas arba ne. Dažnai piktinamasi, kad produktuose naudojamas modifikuotas krakmolas. Įvairių pieno, konditerijos, kulinarijos produktų, padažų, kisielių ir kt. gamybai naudojamas modifikuotas krakmolas – chemiškai, o ne genetiškai modifikuotas (pakeistas). Krakmolas yra kompleksinis angliavandenis, polisacharidas, sudarytas mažiausiai iš 10 sacharidų molekulių. Fizinės savybės – balti, kelių dešimčių mikronų skersmens grūdeliai. Jis netirpsta šaltame vandenyje, brinksta ir pamažu ištirpsta karštame vandenyje.... Plačiau »

    • Makaronai – geros nuotaikos šaltinis (0)

      Makaronai. Sako, kad nuo jų storėjama. Tačiau pažiūrėjus į garsiąją aktorę Sofi Loren, kurios mėgstamiausias maistas ir yra būtent makaronai, tuo suabejotum. Iš tiesų vertingi yra tik makaronai, pagaminti iš kietųjų kviečių miltų. Kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Italijoje, Prancūzijoje ir Graikijoje, kur makaronai yra vienas populiariausių maisto produktų, įstatymai draudžia juos gaminti iš minkštų kviečių miltų. Tačiau šiandien pasaulyje daugiausiai auginama būtent tokių kviečių. Kietųjų rūšių kviečiai sudaro tik apie 5 proc. Todėl tam, kad nusipirktumėte „tikrų” makaronų, pirmiausia atidžiai perskaitykite, kas parašyta ant jų pakuotės. Jeigu ant etiketės... Plačiau »

    • Granatai – ginklas kovoje su auksiniu stafilokoku (0)

      Granatai jau kuris laikas laikomi itin vertingu vaisiumi, tačiau mokslininkai iš Kingstono universiteto Londone teigia, kad jis gali padėti susidorojant su itin sunkiais šiuolaikinės medicinos iššūkiais. Prof. Declan Naughton vadovaujama mokslininkų grupė nustatė, kad šio raudonojo vaisiaus žievė gali būti perdirbta į valgomą ekstraktą, kuris padeda gydyti nuo meticilinui atsparaus auksinio stafilokoko (MRSA) ir kitų ligoninėse paplitusių infekcijų. Per trejus metus trukusius bandymus mokslininkai nustatė, kad granato savybės kovoti su infekcijomis labai sustiprėja, kai jo žievės ekstraktas sumaišomas su dviem kitais natūraliais produktais – geležies ir vario druskomis ir vitaminu... Plačiau »

    • Cinamonas – daugiau nei prieskonis (0)

      Pirmosios žinios apie cinamonų gydomąją galią aptiktos kinų imperatorių (III a. prieš Kristų) knygose apie augalus. „Cinamonas“ graikiškai reiškia „nepriekaištingas prieskonis“. Tai džiovinta amžinai žaliuojančių laurinių šeimos medžių maloniai kvepianti žievelė. Šie prieskoniai kilę iš Azijos, maistui vartojami jau 5 tūkstantmečius. Kadaise cinamonus, gvazdikėlius ir kitus prieskonius svėrė juvelyrinėmis svarstyklėmis kaip auksą. Mažina kraujo krešėjimą Cinamonai buvo ypač vertinami, siūlomi vartoti gimdymo skausmams mažinti, gimdos kraujavimui stabdyti, širdžiai stiprinti. Šiuos augalus, kaip ir mirą, alavijus siūlė vartoti lytinei potencijai stiprinti. Cinamonai... Plačiau »

    • Naudingi patarimai apetito slopinimui (0)

      Kaip sutramdyti didžiulį norą užkandžiauti, jei tarsi nuolat kamuoja žvėriškas apetitas? Ypač moterims būdingas elgesys: jei geri kavutę, tai būtinai su saldainiukais, jei po kelių valandų - arbatėlę, tai nepamiršti ir pyragaičio. Tačiau, jeigu taip smaguriausite kas dieną, tie gardūs kąsneliai atliks savo blogą darbą – papuoš jūsų klubus ar pilvuką. Ar jums viso to reikia? Bazinius patarimus, kaip tramdyti apetitą tikriausiai žinome visos. Pirmiausia, reikia niekada nepamiršti papusryčiauti. Rekomenduojama valgyti 5 kartus per dieną ir mažomis porcijomis. Jums būtini trys sotesni valgymai ir du trys užkandžiai (obuolys, apelsinas, javainis ir kt.). Žmogaus skrandis yra labai... Plačiau »

    • Stiprinkite savo imunitetą (1)

      Per dieną reikėtų suvartoti iki 2–3 šaukštų bičių duonos, iki 3–4 šaukštų medaus. Bičių produktai turi imuninei sistemai reikalingų „statybinių“ medžiagų. Žiedadulkėse yra visų aminorūgščių, kurios veikia imuninių ląstelių kiekybę ir kokybę. Medus – idealus energijos šaltinis. Valgykite daug žuvies ir gerkite žuvų taukų. Imuninei sistemai reikia ir omega 3 riebalų rūgščių. Ideali jų kompozicija yra žuvų taukuose (2–3 kapsulės per dieną). Galima tiesiog valgyti piene išvirtą menkę, skumbrę ar kitokią pigią žuvį, nupylus tirštas balkšvas nuosėdas. Skalaukite nosiaryklę vandeniu. Vos pajutus virusų ataką – pradėjus čiaudėti, reikėtų nedelsiant... Plačiau »

    • Ką valgyti, kad figūra būtų ideali? (0)

      Šiandien moteris nori būti ne tik sveika, bet ir liekna, nors per ilgus amžius keitėsi pažiūra į moters kūno proporcijas ir svorį. Pavyzdžiui, senovėje graži moteris turėjo sverti 64 kg, krūtinės apimtis negalėjo būti didesnė kaip – 91 cm, liemens – 70 cm, klubų – 91 cm. Viduramžių laikais žmonės gėrėjosi lieknomis gotiškomis linijomis. Todėl to meto moteris turėjo sverti ne daugiau kaip 45 kg, krūtinės apimtis negalėjo būti didesnė kaip 79 cm, liemens – 62 cm, klubų – 87 cm. XVI amžiuje žavėtasi apkūnesnėmis moterimis: krūtinės apimtis padidėjo iki 88 cm, liemens – iki 67 cm, klubų – iki 89 cm, o svoris – iki 58 kg. XVII amžiaus gražuole buvo laikoma... Plačiau »

    • Stiprinkime imunitetą arbata (0)

      Prieš gripą ir imunitetui stiprinti pataria Vincentas Sakas, nepriklausomas mitybos ir kulinarijos ekspertas. Susirgus galima gerti ir karštą arbatą su imbieru, citrina bei medumi. Bet lietuviams labiau padėtų gyvas alus (jokiu būdu ne pasterizuotas). 200g gyvo alaus pakaitinkite iki 40 laipsnių, įmaišykite šaukštą medaus, šaukštelį trinto česnako, šaukštelį trintų krienų, pusę šaukštelio bičių duonelės, įlašinkite 20 lašų ežiuolės tinktūros. Pradėję kosėti, gerkite karštą pienu su medumi ir česnaku. 200g naminio pieno pakaitinkite iki 40 laipsnių, ištirpinkite jame nubrauktą šaukštą medaus, šaukštelį trinto česnako ir mažais gurkšneliais išgerkite. Neblogai... Plačiau »